Divējādi vērtētās dāvanu kartes

Esi apskatījis katra plaukta saturu jau četras reizes, bet vēl arvien nevari izvēlēties dāvanu? Ir sajūta, ka nekas līdz galam nepārliecina un laiks sāk spiest rīkoties. Populārs ieteikums – nopērc dāvanu karti. Tās tagad ir pieejamas teju pie katra preču un pakalpojumu sniedzēja. Bet kādi ir plusi un mīnusi šādai dāvanai?

Plusi

Ērti un vienkārši. Ne tikai svētkos, bet arī ikdienā iemeslu satraukumam visiem ir gana. Dāvanu kartes iegādei nav nepieciešamas spožas idejas un bezgalīga riņķošana pa veikaliem. Turklāt tās var iegādāties arī digitāli.

Nopirks, ko pašam gribas. Kļūdīties dāvanas izvēlē ir ļoti viegli – pat pērkot dāvanu pašam tuvākajam. Dāvanu karte sniedz iespēju dāvanas saņēmējam izvēlēties pašam kaut ko tādu, kam pats varbūt neatļautos tērēt.

Var iegūt vairāk, nekā domāts. Ar dāvanas iegādi varbūt ir bijis jāpasteidzas, bet dāvanas saņēmējs var pagaidīt atlaides un par uzdāvināto summu iegūt vairāk. Pēcsvētku atlaides mēdz būt pat iespaidīgākas nekā pirmssvētku.

Tikai tā var uzdāvināt. Arvien populārāk kļūst dāvināt pieredzi – dažādus piedzīvojumus, izklaidi un aktivitātes. Tās nemaz nekā citādi nevar uzdāvināt, jo nevar paredzēt dāvanas saņēmēja plānus un brīvo laiku.

Viegli iesaiņot. Tev nevajadzēs viegli plīstošā dāvanu papīrā mēģināt ielocīt nenosakāmas formas dāvanu. Derēs jebkura aploksne vai pat balta papīra lapa. Uzzīmē kādu sniegpārsliņu – un gatavs!

Mīnusi

Acīm redzama dāvanas vērtība. Reizēm dāvanai paredzētais budžets ir stipri ierobežots – iespējams, ir jau mēneša beigas un bijuši citi lielāki izdevumi. Ja plāno dāvanai atvēlēt summu, kas, tavuprāt, ir neatbilstoši maza, labāk izvēlies konkrētu lietu un kombinē to ar pašdarinātu kuponu, kas, piemēram, sola svētdienas pārgājienu ar tēju un tevis gatavotiem cepumiem.

Precīza summa. Lai izmantotu visu dāvanu kartes summu un vienlaikus nenāktos piemaksāt, bieži sākas nevēlama matemātika. Meklējot pirkumu, kas “ietilpst summā”, dāvanu karte nereti tiek iztērēta lietai, kas vienkārši sanāk par konkrēto cenu, nevis tādai, kas tiešām ir noderīga vai sagādā prieku.

Pietrūkst personiskuma un reizēm arī pārsteiguma efekta. Ir cilvēki, kas sagaida, ka dāvanā būs ieguldīts laiks un domas. Nav teikts, ka tādi cilvēki vēlas dārgas dāvanas, bet skaidrs, ka viņi dotu priekšroku neparastai un personiskai pieejai.

Kartupeļi un citas ikdienas lietas. Kā zināt, ka dāvanas saņēmējs tiešām palutinās sevi, nevis nopirks maizi, pienu un trauku lupatiņas? Reizēm dāvanu karte ar pārāk plašām iespējām nonāk pārtikas veikalā, tā arī nepalutinot dāvanas saņēmēju.

Ierobežots, bet ilgs termiņš. Vai tev ir gadījies atcerēties par kādu dāvanu karti, kad tai jau beidzies derīguma termiņš? Parasti dāvanu kartes ir derīgas 6–12 mēnešus – pietiekami ilgi, lai ne tikai atrastu laiku iztērēt, bet arī aizmirstu. Pievērs dāvanu kartes saņēmēja uzmanību derīguma termiņam un varbūt pat kādu reizi apvaicājies, vai ir izdevies atrast kaut ko sev tīkamu.

Kas vēl jāņem vērā, pērkot dāvanu karti

Veikala atbilstība. Izvēlies dāvanu karti tādā veikalā, kas saskan ar dāvanas saņēmēja būtību un sapņiem. Nav vērts dāvināt iespēju iepirkties rotaslietu veikalā kādam, kas tādas nenēsā.

Cenas. Ko īstenībā tur var nopirkt plānoto summu? Pat ja veikals ir kā radīts dāvanas saņēmējam, iespējams, par tevis uzdāvināto dāvanu karti tur neiznāk itin nekas.

Pārliecinies par izmantošanas noteikumiem. Dažām dāvanu kartēm ir lietošanas ierobežojumi – tās piemērojamas tikai pilnas cenas precēm, tikai noteiktās tirdzniecības vietās vai arī neattiecas uz īpašiem piedāvājumiem. Šie ierobežojumi var būtiski ietekmēt kartes praktisko vērtību.

Kartes atlikuma pārvaldība. Vai dāvanu karti var izmantot vairākas reizes? Vai atlikumu var redzēt digitāli vai jāglabā čeks? Jo vienkāršāk saņēmējam sekot līdzi atlikumam, jo lielāka iespēja, ka karte tiks iztērēta pilnvērtīgi.

Dāvanu karte bez maksas?

Ieskaties C REWARDS – izmanto savus ar C karti uzkrātos punktus un iegūsti dāvanu karti bez maksas. Par C REWARDS punktiem vari iegūt dāvanu karti Douglas, H&M, Virši, RD Electronics, Stockmann, Samsung, Brain Games, 220.lv, IKEA, Gemoss, euronics, K-Senukai, Jānis Roze, Sky&More, Sportland, tirdzniecības centros Origo, Akropole, Spice un citviet.