AUTENTIFIKĀCIJAS UN MAKSĀJUMU APSTIPRINĀŠANAS VEIDI

Maksā par pakalpojumiem un apstiprini darījumus sev ērtākajā veidā.

photo
icon

MobileSCAN

Lieto, ja viedierīce vienmēr ir blakus.

icon

Kodu kalkulatori

Izmanto, ja nelieto viedierīci.

icon

eParaksts mobile

Izvēlies valsts izstrādātu digitālo autorizācijas rīku.

MobileSCAN - viedierīču lietotājiem

  • Pieslēdzies Citadeles mobilajai lietotnei vai internetbankai un apstiprini maksājumus ar piecu ciparu MobileSCAN kodu, Face ID vai pirkstu nospiedumu.
  • Ar vienu pieskārienu autorizējies dažādos pakalpojumu sniedzēju portālos - latvija.gov.lv un citos.
  • Pieejams maksājumu limits līdz 250 000 EUR.
  • Pieslēdz un lieto MobileSCAN bez maksas.
  • Darbojas uz viedtālruņiem un planšetēm, sākot ar Apple iOS 15 versiju un Android 7.0 versiju.
Pieslēgšanas instrukcija
photo

eParaksts mobile

  • Mūsdienīgs un drošs digitālais rīks, kas nodrošina attālinātu identitātes apliecināšanu un dokumentu parakstīšanu, un tam ir tāds pats juridisks spēks kā uzrādot personu apliecinošu dokumentu vai parakstot papīra formāta dokumentus klātienē.
  • Iespējams saņemt bez maksas no 14 gadu vecuma ar derīgu Latvijas Republikas izsniegtu personu apliecinošu dokumentu – pasi, ID karti vai uzturēšanās atļauju.
  • eParaksts mobile izmanto, lai autorizētos Citadeles internetbankā vai lai piekļūtu saviem pieteikumiem mājaslapas sadaļā: Mani pieteikumi.
Saņemt eParaksts mobile
photo

Kodu kalkulatori un karte


  • Digipass 780 izmanto unikālu krāsaino kodu (līdzīgi kā MobileSCAN).
  • Noskenējot šo kodu, uz ekrāna redzi visas darījuma detaļas un uzreiz vari to apstiprināt ar sev zināmu PIN kodu.
  • Maksājumu limits – 10 miljoni EUR dienā.
  • Digipass 780 saņemšanas maksa ir 35 EUR.
photo
  • Nospiežot vienu pogu, parāda unikālu sešu ciparu kodu, kas derīgs gandrīz minūti.
  • Bankas noteiktos gadījumos kopā ar kalkulatora kodu jāievada piecu ciparu autorizācijas kods no SMS, kas pienāk uz lietotāja norādīto tālruņa numuru.
  • Maksājumu limits – 60 000 EUR dienā.
  • Saņemšanas vai maiņas maksa ir 12 EUR.
photo
  • Lieto kopā ar papildu drošības kodu, ko saņem īsziņā (īsziņa nāk bankas noteiktos gadījumos).
  • Maksājumu limits – 3000 EUR dienā.
  • Svarīgi! Kodu kartes klientiem neizsniedzam no 17.04.2023.
Maksājumi ar īsziņā saņemto kodu
photo

Neatradi atbildi uz savu jautājumu?

Apmeklē mūsu interaktīvo palīgu un atrodi sev nepieciešamo informāciju

Interaktīvais palīgs
Kā iegūt MobileSCAN licenci?

1. Ieej Citadeles internetbankā.

2. Kreisajā pusē atver sadaļu “Mobilie pakalpojumi”. Pievērs uzmanību, ka šī sadaļa ir pieejama tikai tad, ja esi konta īpašnieks.

3. Iepazīsties ar sniegto informāciju un nospied pogu “Pieslēgt MobileSCAN”.

4. Mobilajā ierīcē, kurā vēlies aktivizēt MobileSCAN, atver Citadele mobilo lietotni, nospied pogu “MobileSCAN”.

5. Nonāksi ekrānā, no kura varēsi sākt MobileSCAN pieslēgšanu.

6. Internetbankā nospied pogu “Skenēt kodu”.

 

 

7. Mobilajā ierīcē nospied pogu “Pieslēgt”, atvērsies MobileSCAN kamera, ar kuras palīdzību noskenē internetbankā redzamo krāsaino kodu.

8. Izdomā 5 ciparu PIN kodu, kuru turpmāk lietosi, lai pieslēgtos internetbankai vai mobilajai lietotnei, un ievadi to mobilajā ierīcē.
Ievadi PIN kodu vēlreiz.

9. Mobilās ierīces ekrānā tiks parādīts aktivizācijas kods.

10. Ievadi šo kodu internetbankas laukā “MobileSCAN aktivizācijas kods” un nospied pogu "Turpināt".

11. Uz tavu mobilo ierīci atnāks īsziņa (ja tu lieto kodu karti vai Digipass GO3) ar ciparu kodu.

12. Internetbankā ievadi prasīto kodu no kodu kartes vai kodu no GO3 un īsziņā saņemto kodu.

13. Nospied “Izpildīt” un MobileSCAN būs aktivizēts!

Ja tev jau ir MobileSCAN licence, veic tās atkārtotu aktivizāciju mobilajā lietotnē vai internetbankā.

MobileSCAN limitus ir iespējams paaugstināt:

Vairāk par MobileSCAN
Darījumu limiti

Kā palielināt MobileSCAN limitus neapmeklējot bankas filiāli klātienē?

Lai varētu izskatīt iespēju palielināt MobileSCAN limitus attālināti, ir jāveic divas darbības:    

1. Uzraksti iesniegumu.
Lai to izdarītu, pieslēdzies internetbankas pilnajai versijai (ejot caur mājaslapu) un sadaļā Sarakste ar banku izvēlies sarakstes veidu Rīkojums bankai.

Aizpildi rīkojuma laukus:

  • Tēma: MobileSCAN limitu palielināšana
  • Konta numurs autorizācijai: izvēlies jebkuru savu kontu no saraksta.
  • Rīkojuma teksts - ieraksti pēc sekojoša šablona: Lūdzu attālināti palielināt MobileSCAN limitus, jo .... (apraksti iemeslu)

Spied pogu Tālāk un paraksti rīkojumu ar kodu no tavas autorizācijas ierīces. 
Par to, ka rīkojums ir sekmīgi nosūtīts bankai, vari pārliecināties sadaļā Rīkojumu vēsture - blakus tavam rīkojumam būs apzīmējums "P" – tas nozīmē, ka rīkojums ir apstrādes procesā.

2. Piezvani bankai uz tālruņa numuru 67010000 un informē darbinieku, ka uzrakstīji iesniegumu MobileSCAN limitu palielināšanai. 

Esi gatavs nosaukt telefoniskai identifikācijai nepieciešamo informāciju.

Nevari izmantot kodu karti vai GO3/kalkulatoru

Ja kodu karte ir bloķēta, pazaudēta vai kā citādi nav izmantojama, piemēram, tai ir nodzēsušies skaitļi, ar personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte) dodies uz filiāli, kur tev izsniegs jaunu kodu karti.

Ja GO3/kalkulatoram nedarbojas baterija vai tas ir  pazaudēts - dodies uz filiāli ar personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte), lai saņemtu jaunu. Savukārt, ja esi nobloķējis GO3/kalkulatoru, ievadot nepareizu kodu, sazinies ar mums, zvanot 67010000.

Filiālēs apkalpojam pēc pieraksta, veic pierakstu šeit.

Kā nomainīt MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu?

Pieslēdzies Citadeles lietotnei, izmantojot MobileSCAN. Dodies uz Vairāk > Iestatījumi > Mainīt PIN kodu.

Seko tālākajiem norādījumiem lietotnē

1. Ievadi esošo MobileSCAN kodu.
2. Ievadi jauno MobileSCAN kodu.
3. Ievadi jauno MobileSCAN kodu atkārtoti.

Tavs MobileSCAN kods ir nomainīts.

 

 

Ja ievadot MobileSCAN kodu ir paziņojums "Kaut kas nogāja greizi", tad ir jāizdzēš un jāuzinstalē aplikācija no jauna no AppStore un no jauna jāaktivizē MobileSCAN. Skaties šeit, Kā atkārtoti aktivizēt MobileSCAN mobilajā lietotnē, ja man iepriekš jau ir bijis MobileSCAN?

Ņem vērā, ka šādi aktivizētam MobileSCAN darījumu limiti būs 3000 EUR. Iespējams tev varētu noderēt arī šī informācija - Kā palielināt MobileSCAN limitus neapmeklējot bankas filiāli klātienē?

Ko darīt, ja nesaņēmu īsziņu ar autorizācijas kodu?

Īsziņu ar autorizācijas kodu nosūtīsim tev uzreiz, tiklīdz internetbankā vai mobilajā lietotnē veiksi darbību, kuras apstiprināšanai nepieciešams papildu autorizācijas kods. Dažreiz īsziņas piegāde var aizkavēties no mums neatkarīgu iemeslu dēļ (nepietiekams mobilā operatora tīkla pārklājums, tīkla pārslodze u.tml. gadījumi). Ja īsziņu nesaņem minūtes laikā, pieprasi to atkārtoti (līdz trīs reizēm). Ja tomēr neizdodas saņemt nevienu no īsziņām, iemesls visticamāk ir saistīts ar mobilā tīkla operatora pakalpojumiem vai pašu mobilo tālruni. Šādā gadījumā, lūdzu, sazinies ar mums pa tālruni +371 6701 0000.

Kas ir MobileSCAN?

MobileSCAN ir autorizācijas ierīce, kas iestrādāta Citadeles mobilajā lietotnē, lai ērti un droši pieslēgtos internetbankai vai mobilajai lietotnei, apstiprinātu maksājumus un parakstītu dokumentus.

  • Ar telefonu tas tev vienmēr būs līdzi. MobileSCAN ir nepārspējams, lai pieslēgtos Citadeles mobilajai lietotnei vai internetbankai un apstiprinātu maksājumus.
  • Autorizējies ar 5 ciparu MobileSCAN kodu, FaceID vai pirkstu nospiedumu.
  • MobileSCAN pieslēgšana un lietošana tev ir bez maksas.
  • Ja no viedtālruņa mēģināsi ar internetbanku autorizēties dažādos pakalpojumu sniedzēju portālos (latvija.lv un citos), MobileSCAN pieslēgums tev to ļaus darīt neticami viegli – ar vienu pieskārienu.
  • Palielini maksājumu limitus bankas filiālē vai pieslēdz MobileSCAN ar kodu kalkulatoru.
  • MobileSCAN darbojas uz visiem mūsdienīgiem viedtālruņiem un planšetēm (sākot ar 16 Apple iOS versiju un 7.0 Android versiju).

Lai aktivizētu un ikdienā lietotu MobileSCAN, nepieciešams mobilajā ierīcē lejupielādēt Citadeles mobilo lietotni no Apple Store (iOS) vai Google play (Android) un aktivizēt MobileSCAN savā internetbankā vai jebkurā Citadeles filiālē visā Latvijā.

Kur es varu uzzināt, kāds mobilā tālruņa numurs ir reģistrēts bankā?

Jūs varat apskatīties to internetbankā sadaļā Parametri > Kontaktinformācija vai sadaļā Parametri > Pamatanketa laukā Mobilais tālrunis > Tālruņa numurs. Jūs varat to uzzināt, arī piezvanot pa tālruni +371 6701 0000 vai apmeklējot tuvāko Citadeles filiāli.

Kas nepieciešams, lai pirmo reizi aktivizētu MobileSCAN?

Nepieciešama mobilā ierīce (viedtālrunis vai planšete) ar:

  • Operētājsistēmu Android (sākot no 7.0) vai iOS (sākot no 16)
  • Citadeles mobilo lietotni
  • Ieslēgtu fotokameru
  • Iespēju pieslēgties internetam (WiFi vai mobilajam internetam) MobileSCAN pirmreizējai aktivizācijai.

Aktivizēt MobileSCAN vari savā internetbankā (sadaļā Mobilie pakalpojumi). Ja internetbankā tādu sadaļu neatrodi, vari saņemt MobileSCAN aktivizācijas licenci jebkurā bankas Citadele filiālē visā Latvijā.

Ja Tu vēl neesi bankas klients, par tādu vari kļūt bankas Citadele mobilajā lietotnē un automātiski saņemt MobileSCAN licenci.

Kā Android pārbaudīt MobileSCAN maksājumu limitus mobilajā lietotnē?

Atver Mobilo lietotni un spied pogu MobileSCAN.

Ekrāna augšējā labajā stūrī uzspied uz iestatījumu ikonas.

Lai apskatītu autorizācijas ierīces MobileSCAN limitus uz šīs ierīces spied uz ierīces nosaukuma.
Ja vēlies apskatīt citas tavas MobileSCAN ierīces limitus spied Apskatīt citas ierīces.

Sadaļā Maksājumu limiti spied Pieslēgties.

Ievadi tavu MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu vai izmanto biometriju, TouchID (pirksta nospiedumu) vai FaceID (sejas atpazīšanu).

Sadaļā Maksājumu limiti tu redzi izvēlētās MobileSCAN ierīces maksājumu limitu vienam darījumam, kā arī dienas limitu.

Ja lietotnē neredzi šādu funkciju - pārliecinies, ka programmatūra tavā ierīcē ir atjaunota uz jaunāko iespējamo versiju.

Kā iOS pārbaudīt MobileSCAN maksājumu limitus mobilajā lietotnē?

Atver Mobilo lietotni un spied pogu MobileSCAN.

Ekrāna augšējā labajā stūrī uzspied uz iestatījumu ikonas.

Lai apskatītu autorizācijas ierīces MobileSCAN limitus uz šīs ierīces spied uz ierīces nosaukuma.
Ja vēlies apskatīt citas tavas MobileSCAN ierīces limitus spied Apskatīt citas ierīces.

Sadaļā Maksājumu limiti spied Pieslēgties

Ievadi tavu MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu vai izmanto biometriju, TouchID (pirksta nospiedumu) vai FaceID (sejas atpazīšanu)

Sadaļā Maksājumu limiti tu redzi izvēlētās MobileSCAN ierīces maksājumu limitu vienam darījumam un dienas limitu.

Ja lietotnē neredzi šādu funkciju - pārliecinies, ka programmatūra tavā ierīcē ir atjaunota uz jaunāko iespējamo versiju.

Kas ir jādara, ja esmu nomainījis mobilo ierīci un MobileSCAN vairs nestrādā?

Nomainot mobilo ierīci, nepieciešams atkārtoti lejupielādēt Citadeles mobilo lietotni un par jaunu aktivizēt MobileSCAN internetbankā, mobilajā lietotnē vai jebkurā bankas Citadele filiālē.

Kur es varu uzzināt, kāds mobilā tālruņa numurs man ir reģistrēts bankā?

To vari uzzināt internetbankas sadaļā Parametri > Kontaktinformācija vai sadaļas Parametri > Pamatanketa laukā Mobilais tālrunis > Tālruņa numurs. Lūdzu, ņem vērā: ja esi juridiskas personas pārstāvis, tad lietotāju telefona numuru vari uzzināt un, ja nepieciešams, nomainīt, zvanot mums pa tālruni +371 6701 0000, apmeklējot tuvāko Citadeles filiāli, vai rakstot internetbankā, sadaļā Sarakste ar banku > Rīkojums bankai.

Īsziņā saņemto kodu lietošana

Kodu kartēm un GO3 kodu kalkulatoriem

1. Maksājumu veikšana, izmantojot īsziņā saņemto kodu

Aizpildi nepieciešamo maksājuma informāciju, spied internetbankā "Tālāk" (mobilajā lietotnē - "Turpināt") un nokļūsti pie maksājuma parakstīšanas.

  • Vēlreiz uzmanīgi pārbaudi maksājuma informāciju.
  • Ievadi kodu no kodu kartes vai kodu no GO3 kodu kalkulatora.
  • Sagaidi īsziņu ar piecu ciparu autorizācijas kodu (īsziņa ar kodu uz tavu mobilā tālruņa numuru tiek nosūtīta automātiski) un ievadi atbilstošajā laukā.

Internetbankā

Kodu kartes gadījumā:

GO3 kodu kalkulatora gadījumā:

Mobilajā lietotnē

Kodu kartes gadījumā:

GO3 kodu kalkulatora gadījumā:

Ja īsziņa neatnāk 30 sekunžu laikā, izmanto iespēju pieprasīt īsziņu atkārtoti, spiežot pogu "Nosūtīt atkārtoti".

Iespēju pieprasīt nosūtīt īsziņu atkārtoti var izmantot maksimums trīs reizes. Pēc trešās reizes tiek parādīts paziņojums, ka iespējams ir traucējumi mobilo tīklu darbībā. Šajā gadījumā aicinām sazināties pa tālruni 6701 0000, lai pārliecinātos, vai bankas rīcībā ir pareizs tavs mobilā tālruņa numurs.

2. Pieslēgšanās, izmantojot īsziņā saņemto kodu

Banka var pieprasīt pieslēgties internetbankai vai mobilajai lietotnei, izmantojot īsziņā saņemto kodu, ja ilgstoši neesi pieslēdzies, kā arī tas tiek darīts drošības nolūkos reizi 90 dienās. Šie nosacījumi attiecas tikai uz kodu karšu lietotājiem.

Internetbankā
Ievadi savu internetbankas pieslēgšanās vārdu un paroli, spied "Turpināt". 

  • Ievadi kodu no kodu kartes.
  • Ievadi īsziņā saņemto kodu.
  • Spied pogu "Turpināt".

Mobilajā lietotnē
Ievadi savu internetbankas pieslēgšanās vārdu un paroli, spied "Turpināt".

  • Ievadi kodu no kodu kartes.
  • Ievadi īsziņā saņemto kodu.
  • Spied pogu "Turpināt".

3. Īsziņā saņemtā koda izmantošana, veicot pirkumus ar karti internetā

Kodu karšu lietotāji var apstiprināt pirkumus internetā, neievadot kodu no kodu kartes.
Izvēloties "Kodu karte", tiek pieprasīts ievadīt pieslēgšanās vārds un parole un nākamajā ekrānā īsziņā saņemtais kods.
Ņem vērā, ka apmaksa ar kodu karti pirkumiem internetā nav iespējama lietotnēs, piemēram, GooglePlay utt.

Kas ir nedrošas ierīces?

Citadele mobilā lietotne veic mobilās ierīces drošības līmeņa pārbaudi, aktivizējot MobileSCAN.

Drošības līmeni var ietekmēt ierīces ražotājs, ierīcē veiktās darbības, lejupielādētās lietotnes un daudzi citi faktori.

Mobilās ierīces drošības līmeni var apskatīties internetbankas sadaļā “Mobilie pakalpojumi”. Ja pie ierīces parādās oranžs aplītis, tad ierīce ir nedroša. Ja parādās zaļš – tad ierīce ir droša.

Mobilās ierīces drošības līmeni var apskatīties arī mobilās lietotnes sākuma ekrānā (pirms ielogošanās), uzspiežot uz pogas “MobileSCAN” (parādīsies uzraksts "Tava ierīce ir potenciāli nedroša") vai “Pirkumi ar telefonu” (parādīsies uzraksts "Ierīce nav pietiekami droša").

MobileSCAN darījumu limiti uz nedrošas ierīces ir 3000 EUR vienam maksājumam un 3000 EUR dienā. Šie limiti attieksies arī veiktiem maksājumiem, izmantojot Touch ID vai Face ID.

Darījumu limiti

Ko darīt, ja neizdodas noskenēt krāsu kodu no MobileSCAN aktivizācijas licences?

Šāda problēma raksturīga tikai gadījumos, kad MobileSCAN aktivizē filiālē vai klientu apkalpošanas centrā. Internetbankā šāda problēma nav novērota.

Lai problēmu risinātu, skenēšanas brīdī aktivizācijas licenci jāpavērš pret gaismu, lai licences krāsainais kods tiek pēc iespējas labāk izgaismots. Var izmantot arī galda lampu vai kāda cita tālruņa lukturīti vai zibspuldzi.

Cik maksā MobileSCAN?

MobileSCAN aktivizācija un lietošana no 10.04.2017. ir bez maksas saskaņā ar bankas cenrādi.

Kāpēc izmantot MobileSCAN?

Pieslēdzoties internetbankai no datora, nav nepieciešams meklēt kodu karti vai kodu kalkulatoru, pietiek, ja ir mobilā ierīce. Pieslēdzoties Citadeles mobilajai lietotnei, pieslēgšanās un maksājumu apstiprināšana tagad iespējama tikai ar MobileSCAN PIN kodu.

Ja Tava mobilā ierīce ir aprīkota ar pirksta nospieduma (Touch ID) vai Face ID funkcionalitāti, tad vari tās izmantot MobileSCAN PIN koda vietā, lai vēl ātrāk un ērtāk veiktu darbības savā internetbankā vai lietotnē.

Ko darīt, ja MobileSCAN PIN kods ir aizmirsies?

PIN koda aizmiršanas gadījumā MobileSCAN jāaktivizē no jauna savā internetbankā, mobilajā lietotnē vai atnākot uz bankas Citadele filiāli ar jau izsniegto licenci.

Ko darīt, ja mobilā ierīce ir tikusi pazaudēta vai nozagta?

Mobilās ierīces pazaudēšanas/nozagšanas gadījumā, jāzvana +371 6701 0000 un jāziņo, lai bloķētu MobileSCAN konkrētajā ierīcē.

Vai MobileSCAN var atslēgt?

Jā, MobileSCAN atslēgšanu var veikt četros veidos:

  • Mobilās lietotnes sākuma ekrānā (pirms pieslēgšanās), nospiežot uz pogas "MobileSCAN" un tad augšējā stūrī uz "Atslēgt"
  • Ieiet mobilās lietotnes sadaļā “Vairāk”, tad sadaļā “Iestatījumi” un nospiest pogu “Atvienot”
  • Ieiet internetbankas sadaļā “Mobilie pakalpojumi” un atslēgt nepieciešamo ierīci
  • Zvanīt klientu apkalpošanas centram +371 6701 0000 un lūgt, lai veic MobileSCAN bloķēšanu

Jāņem vērā, ka, lai atsāktu lietot MobileSCAN, būs jāveic atkārtota MobileSCAN aktivizācija. To var izdarīt savā internetbankā, mobilajā lietotnē vai jebkurā bankas Citadele filiālē, ņemot līdzi derīgu personu apliecinošu dokumentu, savu mobilo ierīci un, ja iespējams, iepriekš saņemto MobileSCAN aktivizācijas licenci.

Vairāk jautājumu
Kā iegūt MobileSCAN licenci?

1. Ieej Citadeles internetbankā.

2. Kreisajā pusē atver sadaļu “Mobilie pakalpojumi”. Pievērs uzmanību, ka šī sadaļa ir pieejama tikai tad, ja esi konta īpašnieks.

3. Iepazīsties ar sniegto informāciju un nospied pogu “Pieslēgt MobileSCAN”.

4. Mobilajā ierīcē, kurā vēlies aktivizēt MobileSCAN, atver Citadele mobilo lietotni, nospied pogu “MobileSCAN”.

5. Nonāksi ekrānā, no kura varēsi sākt MobileSCAN pieslēgšanu.

6. Internetbankā nospied pogu “Skenēt kodu”.

 

 

7. Mobilajā ierīcē nospied pogu “Pieslēgt”, atvērsies MobileSCAN kamera, ar kuras palīdzību noskenē internetbankā redzamo krāsaino kodu.

8. Izdomā 5 ciparu PIN kodu, kuru turpmāk lietosi, lai pieslēgtos internetbankai vai mobilajai lietotnei, un ievadi to mobilajā ierīcē.
Ievadi PIN kodu vēlreiz.

9. Mobilās ierīces ekrānā tiks parādīts aktivizācijas kods.

10. Ievadi šo kodu internetbankas laukā “MobileSCAN aktivizācijas kods” un nospied pogu "Turpināt".

11. Uz tavu mobilo ierīci atnāks īsziņa (ja tu lieto kodu karti vai Digipass GO3) ar ciparu kodu.

12. Internetbankā ievadi prasīto kodu no kodu kartes vai kodu no GO3 un īsziņā saņemto kodu.

13. Nospied “Izpildīt” un MobileSCAN būs aktivizēts!

Ja tev jau ir MobileSCAN licence, veic tās atkārtotu aktivizāciju mobilajā lietotnē vai internetbankā.

MobileSCAN limitus ir iespējams paaugstināt:

Vairāk par MobileSCAN
Darījumu limiti

Kā palielināt MobileSCAN limitus neapmeklējot bankas filiāli klātienē?

Lai varētu izskatīt iespēju palielināt MobileSCAN limitus attālināti, ir jāveic divas darbības:    

1. Uzraksti iesniegumu.
Lai to izdarītu, pieslēdzies internetbankas pilnajai versijai (ejot caur mājaslapu) un sadaļā Sarakste ar banku izvēlies sarakstes veidu Rīkojums bankai.

Aizpildi rīkojuma laukus:

  • Tēma: MobileSCAN limitu palielināšana
  • Konta numurs autorizācijai: izvēlies jebkuru savu kontu no saraksta.
  • Rīkojuma teksts - ieraksti pēc sekojoša šablona: Lūdzu attālināti palielināt MobileSCAN limitus, jo .... (apraksti iemeslu)

Spied pogu Tālāk un paraksti rīkojumu ar kodu no tavas autorizācijas ierīces. 
Par to, ka rīkojums ir sekmīgi nosūtīts bankai, vari pārliecināties sadaļā Rīkojumu vēsture - blakus tavam rīkojumam būs apzīmējums "P" – tas nozīmē, ka rīkojums ir apstrādes procesā.

2. Piezvani bankai uz tālruņa numuru 67010000 un informē darbinieku, ka uzrakstīji iesniegumu MobileSCAN limitu palielināšanai. 

Esi gatavs nosaukt telefoniskai identifikācijai nepieciešamo informāciju.

Nevari izmantot kodu karti vai GO3/kalkulatoru

Ja kodu karte ir bloķēta, pazaudēta vai kā citādi nav izmantojama, piemēram, tai ir nodzēsušies skaitļi, ar personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte) dodies uz filiāli, kur tev izsniegs jaunu kodu karti.

Ja GO3/kalkulatoram nedarbojas baterija vai tas ir  pazaudēts - dodies uz filiāli ar personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte), lai saņemtu jaunu. Savukārt, ja esi nobloķējis GO3/kalkulatoru, ievadot nepareizu kodu, sazinies ar mums, zvanot 67010000.

Filiālēs apkalpojam pēc pieraksta, veic pierakstu šeit.

Kā nomainīt MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu?

Pieslēdzies Citadeles lietotnei, izmantojot MobileSCAN. Dodies uz Vairāk > Iestatījumi > Mainīt PIN kodu.

Seko tālākajiem norādījumiem lietotnē

1. Ievadi esošo MobileSCAN kodu.
2. Ievadi jauno MobileSCAN kodu.
3. Ievadi jauno MobileSCAN kodu atkārtoti.

Tavs MobileSCAN kods ir nomainīts.

 

 

Ja ievadot MobileSCAN kodu ir paziņojums "Kaut kas nogāja greizi", tad ir jāizdzēš un jāuzinstalē aplikācija no jauna no AppStore un no jauna jāaktivizē MobileSCAN. Skaties šeit, Kā atkārtoti aktivizēt MobileSCAN mobilajā lietotnē, ja man iepriekš jau ir bijis MobileSCAN?

Ņem vērā, ka šādi aktivizētam MobileSCAN darījumu limiti būs 3000 EUR. Iespējams tev varētu noderēt arī šī informācija - Kā palielināt MobileSCAN limitus neapmeklējot bankas filiāli klātienē?

Ko darīt, ja nesaņēmu īsziņu ar autorizācijas kodu?

Īsziņu ar autorizācijas kodu nosūtīsim tev uzreiz, tiklīdz internetbankā vai mobilajā lietotnē veiksi darbību, kuras apstiprināšanai nepieciešams papildu autorizācijas kods. Dažreiz īsziņas piegāde var aizkavēties no mums neatkarīgu iemeslu dēļ (nepietiekams mobilā operatora tīkla pārklājums, tīkla pārslodze u.tml. gadījumi). Ja īsziņu nesaņem minūtes laikā, pieprasi to atkārtoti (līdz trīs reizēm). Ja tomēr neizdodas saņemt nevienu no īsziņām, iemesls visticamāk ir saistīts ar mobilā tīkla operatora pakalpojumiem vai pašu mobilo tālruni. Šādā gadījumā, lūdzu, sazinies ar mums pa tālruni +371 6701 0000.

Kas ir MobileSCAN?

MobileSCAN ir autorizācijas ierīce, kas iestrādāta Citadeles mobilajā lietotnē, lai ērti un droši pieslēgtos internetbankai vai mobilajai lietotnei, apstiprinātu maksājumus un parakstītu dokumentus.

  • Ar telefonu tas tev vienmēr būs līdzi. MobileSCAN ir nepārspējams, lai pieslēgtos Citadeles mobilajai lietotnei vai internetbankai un apstiprinātu maksājumus.
  • Autorizējies ar 5 ciparu MobileSCAN kodu, FaceID vai pirkstu nospiedumu.
  • MobileSCAN pieslēgšana un lietošana tev ir bez maksas.
  • Ja no viedtālruņa mēģināsi ar internetbanku autorizēties dažādos pakalpojumu sniedzēju portālos (latvija.lv un citos), MobileSCAN pieslēgums tev to ļaus darīt neticami viegli – ar vienu pieskārienu.
  • Palielini maksājumu limitus bankas filiālē vai pieslēdz MobileSCAN ar kodu kalkulatoru.
  • MobileSCAN darbojas uz visiem mūsdienīgiem viedtālruņiem un planšetēm (sākot ar 16 Apple iOS versiju un 7.0 Android versiju).

Lai aktivizētu un ikdienā lietotu MobileSCAN, nepieciešams mobilajā ierīcē lejupielādēt Citadeles mobilo lietotni no Apple Store (iOS) vai Google play (Android) un aktivizēt MobileSCAN savā internetbankā vai jebkurā Citadeles filiālē visā Latvijā.

Kur es varu uzzināt, kāds mobilā tālruņa numurs ir reģistrēts bankā?

Jūs varat apskatīties to internetbankā sadaļā Parametri > Kontaktinformācija vai sadaļā Parametri > Pamatanketa laukā Mobilais tālrunis > Tālruņa numurs. Jūs varat to uzzināt, arī piezvanot pa tālruni +371 6701 0000 vai apmeklējot tuvāko Citadeles filiāli.

Kas nepieciešams, lai pirmo reizi aktivizētu MobileSCAN?

Nepieciešama mobilā ierīce (viedtālrunis vai planšete) ar:

  • Operētājsistēmu Android (sākot no 7.0) vai iOS (sākot no 16)
  • Citadeles mobilo lietotni
  • Ieslēgtu fotokameru
  • Iespēju pieslēgties internetam (WiFi vai mobilajam internetam) MobileSCAN pirmreizējai aktivizācijai.

Aktivizēt MobileSCAN vari savā internetbankā (sadaļā Mobilie pakalpojumi). Ja internetbankā tādu sadaļu neatrodi, vari saņemt MobileSCAN aktivizācijas licenci jebkurā bankas Citadele filiālē visā Latvijā.

Ja Tu vēl neesi bankas klients, par tādu vari kļūt bankas Citadele mobilajā lietotnē un automātiski saņemt MobileSCAN licenci.

Kā Android pārbaudīt MobileSCAN maksājumu limitus mobilajā lietotnē?

Atver Mobilo lietotni un spied pogu MobileSCAN.

Ekrāna augšējā labajā stūrī uzspied uz iestatījumu ikonas.

Lai apskatītu autorizācijas ierīces MobileSCAN limitus uz šīs ierīces spied uz ierīces nosaukuma.
Ja vēlies apskatīt citas tavas MobileSCAN ierīces limitus spied Apskatīt citas ierīces.

Sadaļā Maksājumu limiti spied Pieslēgties.

Ievadi tavu MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu vai izmanto biometriju, TouchID (pirksta nospiedumu) vai FaceID (sejas atpazīšanu).

Sadaļā Maksājumu limiti tu redzi izvēlētās MobileSCAN ierīces maksājumu limitu vienam darījumam, kā arī dienas limitu.

Ja lietotnē neredzi šādu funkciju - pārliecinies, ka programmatūra tavā ierīcē ir atjaunota uz jaunāko iespējamo versiju.

Kā iOS pārbaudīt MobileSCAN maksājumu limitus mobilajā lietotnē?

Atver Mobilo lietotni un spied pogu MobileSCAN.

Ekrāna augšējā labajā stūrī uzspied uz iestatījumu ikonas.

Lai apskatītu autorizācijas ierīces MobileSCAN limitus uz šīs ierīces spied uz ierīces nosaukuma.
Ja vēlies apskatīt citas tavas MobileSCAN ierīces limitus spied Apskatīt citas ierīces.

Sadaļā Maksājumu limiti spied Pieslēgties

Ievadi tavu MobileSCAN 5 ciparu PIN kodu vai izmanto biometriju, TouchID (pirksta nospiedumu) vai FaceID (sejas atpazīšanu)

Sadaļā Maksājumu limiti tu redzi izvēlētās MobileSCAN ierīces maksājumu limitu vienam darījumam un dienas limitu.

Ja lietotnē neredzi šādu funkciju - pārliecinies, ka programmatūra tavā ierīcē ir atjaunota uz jaunāko iespējamo versiju.

Kas ir jādara, ja esmu nomainījis mobilo ierīci un MobileSCAN vairs nestrādā?

Nomainot mobilo ierīci, nepieciešams atkārtoti lejupielādēt Citadeles mobilo lietotni un par jaunu aktivizēt MobileSCAN internetbankā, mobilajā lietotnē vai jebkurā bankas Citadele filiālē.

Kur es varu uzzināt, kāds mobilā tālruņa numurs man ir reģistrēts bankā?

To vari uzzināt internetbankas sadaļā Parametri > Kontaktinformācija vai sadaļas Parametri > Pamatanketa laukā Mobilais tālrunis > Tālruņa numurs. Lūdzu, ņem vērā: ja esi juridiskas personas pārstāvis, tad lietotāju telefona numuru vari uzzināt un, ja nepieciešams, nomainīt, zvanot mums pa tālruni +371 6701 0000, apmeklējot tuvāko Citadeles filiāli, vai rakstot internetbankā, sadaļā Sarakste ar banku > Rīkojums bankai.

Īsziņā saņemto kodu lietošana

Kodu kartēm un GO3 kodu kalkulatoriem

1. Maksājumu veikšana, izmantojot īsziņā saņemto kodu

Aizpildi nepieciešamo maksājuma informāciju, spied internetbankā "Tālāk" (mobilajā lietotnē - "Turpināt") un nokļūsti pie maksājuma parakstīšanas.

  • Vēlreiz uzmanīgi pārbaudi maksājuma informāciju.
  • Ievadi kodu no kodu kartes vai kodu no GO3 kodu kalkulatora.
  • Sagaidi īsziņu ar piecu ciparu autorizācijas kodu (īsziņa ar kodu uz tavu mobilā tālruņa numuru tiek nosūtīta automātiski) un ievadi atbilstošajā laukā.

Internetbankā

Kodu kartes gadījumā:

GO3 kodu kalkulatora gadījumā:

Mobilajā lietotnē

Kodu kartes gadījumā:

GO3 kodu kalkulatora gadījumā:

Ja īsziņa neatnāk 30 sekunžu laikā, izmanto iespēju pieprasīt īsziņu atkārtoti, spiežot pogu "Nosūtīt atkārtoti".

Iespēju pieprasīt nosūtīt īsziņu atkārtoti var izmantot maksimums trīs reizes. Pēc trešās reizes tiek parādīts paziņojums, ka iespējams ir traucējumi mobilo tīklu darbībā. Šajā gadījumā aicinām sazināties pa tālruni 6701 0000, lai pārliecinātos, vai bankas rīcībā ir pareizs tavs mobilā tālruņa numurs.

2. Pieslēgšanās, izmantojot īsziņā saņemto kodu

Banka var pieprasīt pieslēgties internetbankai vai mobilajai lietotnei, izmantojot īsziņā saņemto kodu, ja ilgstoši neesi pieslēdzies, kā arī tas tiek darīts drošības nolūkos reizi 90 dienās. Šie nosacījumi attiecas tikai uz kodu karšu lietotājiem.

Internetbankā
Ievadi savu internetbankas pieslēgšanās vārdu un paroli, spied "Turpināt". 

  • Ievadi kodu no kodu kartes.
  • Ievadi īsziņā saņemto kodu.
  • Spied pogu "Turpināt".

Mobilajā lietotnē
Ievadi savu internetbankas pieslēgšanās vārdu un paroli, spied "Turpināt".

  • Ievadi kodu no kodu kartes.
  • Ievadi īsziņā saņemto kodu.
  • Spied pogu "Turpināt".

3. Īsziņā saņemtā koda izmantošana, veicot pirkumus ar karti internetā

Kodu karšu lietotāji var apstiprināt pirkumus internetā, neievadot kodu no kodu kartes.
Izvēloties "Kodu karte", tiek pieprasīts ievadīt pieslēgšanās vārds un parole un nākamajā ekrānā īsziņā saņemtais kods.
Ņem vērā, ka apmaksa ar kodu karti pirkumiem internetā nav iespējama lietotnēs, piemēram, GooglePlay utt.

Kas ir nedrošas ierīces?

Citadele mobilā lietotne veic mobilās ierīces drošības līmeņa pārbaudi, aktivizējot MobileSCAN.

Drošības līmeni var ietekmēt ierīces ražotājs, ierīcē veiktās darbības, lejupielādētās lietotnes un daudzi citi faktori.

Mobilās ierīces drošības līmeni var apskatīties internetbankas sadaļā “Mobilie pakalpojumi”. Ja pie ierīces parādās oranžs aplītis, tad ierīce ir nedroša. Ja parādās zaļš – tad ierīce ir droša.

Mobilās ierīces drošības līmeni var apskatīties arī mobilās lietotnes sākuma ekrānā (pirms ielogošanās), uzspiežot uz pogas “MobileSCAN” (parādīsies uzraksts "Tava ierīce ir potenciāli nedroša") vai “Pirkumi ar telefonu” (parādīsies uzraksts "Ierīce nav pietiekami droša").

MobileSCAN darījumu limiti uz nedrošas ierīces ir 3000 EUR vienam maksājumam un 3000 EUR dienā. Šie limiti attieksies arī veiktiem maksājumiem, izmantojot Touch ID vai Face ID.

Darījumu limiti

Ko darīt, ja neizdodas noskenēt krāsu kodu no MobileSCAN aktivizācijas licences?

Šāda problēma raksturīga tikai gadījumos, kad MobileSCAN aktivizē filiālē vai klientu apkalpošanas centrā. Internetbankā šāda problēma nav novērota.

Lai problēmu risinātu, skenēšanas brīdī aktivizācijas licenci jāpavērš pret gaismu, lai licences krāsainais kods tiek pēc iespējas labāk izgaismots. Var izmantot arī galda lampu vai kāda cita tālruņa lukturīti vai zibspuldzi.

Cik maksā MobileSCAN?

MobileSCAN aktivizācija un lietošana no 10.04.2017. ir bez maksas saskaņā ar bankas cenrādi.

Kāpēc izmantot MobileSCAN?

Pieslēdzoties internetbankai no datora, nav nepieciešams meklēt kodu karti vai kodu kalkulatoru, pietiek, ja ir mobilā ierīce. Pieslēdzoties Citadeles mobilajai lietotnei, pieslēgšanās un maksājumu apstiprināšana tagad iespējama tikai ar MobileSCAN PIN kodu.

Ja Tava mobilā ierīce ir aprīkota ar pirksta nospieduma (Touch ID) vai Face ID funkcionalitāti, tad vari tās izmantot MobileSCAN PIN koda vietā, lai vēl ātrāk un ērtāk veiktu darbības savā internetbankā vai lietotnē.

Ko darīt, ja MobileSCAN PIN kods ir aizmirsies?

PIN koda aizmiršanas gadījumā MobileSCAN jāaktivizē no jauna savā internetbankā, mobilajā lietotnē vai atnākot uz bankas Citadele filiāli ar jau izsniegto licenci.

Ko darīt, ja mobilā ierīce ir tikusi pazaudēta vai nozagta?

Mobilās ierīces pazaudēšanas/nozagšanas gadījumā, jāzvana +371 6701 0000 un jāziņo, lai bloķētu MobileSCAN konkrētajā ierīcē.

Vai MobileSCAN var atslēgt?

Jā, MobileSCAN atslēgšanu var veikt četros veidos:

  • Mobilās lietotnes sākuma ekrānā (pirms pieslēgšanās), nospiežot uz pogas "MobileSCAN" un tad augšējā stūrī uz "Atslēgt"
  • Ieiet mobilās lietotnes sadaļā “Vairāk”, tad sadaļā “Iestatījumi” un nospiest pogu “Atvienot”
  • Ieiet internetbankas sadaļā “Mobilie pakalpojumi” un atslēgt nepieciešamo ierīci
  • Zvanīt klientu apkalpošanas centram +371 6701 0000 un lūgt, lai veic MobileSCAN bloķēšanu

Jāņem vērā, ka, lai atsāktu lietot MobileSCAN, būs jāveic atkārtota MobileSCAN aktivizācija. To var izdarīt savā internetbankā, mobilajā lietotnē vai jebkurā bankas Citadele filiālē, ņemot līdzi derīgu personu apliecinošu dokumentu, savu mobilo ierīci un, ja iespējams, iepriekš saņemto MobileSCAN aktivizācijas licenci.

Vēl vairāk iespēju

photo

Mobilā lietotne

Izmanto bankas pakalpojumus sev ērtā vietā un laikā. Maksājumus apstiprini ar seju vai pirksta nospiedumu.
Uzzināt vairāk
photo

Internetbanka

Ērts un drošs veids, kā pārvaldīt savas finanses, pieteikties dažādiem aizdevumiem vai noformēt izvēlēto produktu līgumus.
Uzzināt vairāk
photo

X kartes

Bezmaksas pārskaitījumi Eiropā un bezmaksas naudas izņemšana no jebkura pasaules bankomāta. X REWARDS balvas un atlaides.
Uzzināt vairāk
photo

Maksājumu aksesuāri

Izvēlies savu bezkontakta maksāšanas veidu – gredzenu, aproci vai uzlīmi.
Uzzināt vairāk
photo

Kreditēšanas piedāvājums

Noskaidro tev pieejamo aizdevuma summu dažu minūšu laikā.
Uzzināt vairāk