Iepirkties internetā – apdomīgi un bez steigas 

Interneta veikalu ir vairāk nekā zvaigžņu debesīs. Reizēm šķiet – ja kaut ko nevar nopirkt internetā, to nevar nopirkt nekur. Trešdaļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju izceļ iespēju ātri aplūkot plašo internetveikalu piedāvājumu, turklāt jebkurā laikā un vietā.  

Vairāk nekā puse jeb 58 % Latvijas iedzīvotāju par galveno priekšrocību, iepērkoties internetā, uzskata ietaupīto laiku, secināts Citadeles tiešsaistes maksājumu risinājuma Klix veiktajā aptaujā. Tomēr tas nav vienīgais iemesls iepirkties tiešsaistē. 

"Lai arī pandēmijas laikā interneta veikali piedzīvoja strauju attīstības izrāvienu, pircēju prasības turpina augt arī šobrīd. Pirms trim gadiem internetveikalu galvenais uzdevums bija nodrošināt preču pieejamību attālināti, bet tagad šiem veikaliem jāattīstās tā, lai klientu iepirkšanās pieredze būtu vienlīdz ērta vai pat ērtāka nekā iepirkšanās klātienes veikalos," norāda Eduards Timofejevs, Klix produkta vadītājs. 

Pārlūkot un salīdzināt cenas gumijas zābakiem vai konkrētam telefona modelim piecos internetveikalos ir daudz vienkāršāk nekā apbraukāt tādu pašu veikalu skaitu. Tas ir svarīgi vairāk nekā pusei respondentu.  

"Internetveikali attīsta jaunas iespējas, piemēram, piedāvājot salīdzināt produktus, cenas un atsauksmes dažādās interneta tirdzniecības vietnēs. Pircējiem tiek piedāvāti dažādi filtri, lai atlasītu apskatāmās preces – izmēru, krāsu vai modeļu pieejamība ir zināma uzreiz. Tas palīdz ietaupīt laiku, nodrošināt personalizētu iepirkšanās pieredzi un dod iespēju izvēlēties no ļoti plaša preču sortimenta. Tāpat arvien plašāk tiek izmantota iespēja sadalīt maksājumu vairākās daļās," internetveikalu priekšrocības izceļ E. Timofejevs. 

Salīdzināšana sekmē arī iespēju apdomāt pirkumu un nerīkoties spontāni. Lai gan arī interneta veikalos tiek strādāts pie vilinošiem piedāvājumiem, kas neietilpst tavos sākotnējos plānos, nav arī tā, ka preces pašas krīt grozā. Izvairīšanās no neplānotiem pirkumiem ir sevišķi pa prātam aptuveni piektdaļai respondentu. Iepirkšanās tiešsaistē var ne tikai palīdzēt samazināt impulsīvus pirkumus, bet pat veicināt finanšu disciplīnu. Dati liecina, ka šis aspekts biežāk aktuāls sievietēm, nevis vīriešiem. 

Ja ikdiena jau tāpat ir cilvēku piepildīta vai gluži vienkārši esi intraverta persona, tad tev tāpat kā 13 % respondentu šķitīs būtiska arī iespēja izvairīties no cilvēku pūļiem. Šo aspektu īpaši izceļ iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 39 gadiem. 

Ja vēlies iegūt visas priekšrocības, ko sniedz iepirkšanās internetā, izmanto Klix

 

Reprezentatīvu iedzīvotāju aptauju par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem Klix kopā ar pētījumu aģentūru Norstat veica 2023. gada vasarā, tiešsaistē aptaujājot 1001 interneta lietotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem. 

Previous
Previous

Krāt laimīgai dzīvei 

Next
Next

Kad gribas siltumu, sauli un brīvdienas