Biežāk uzdotie jautājumi par internetbanku

Kā rīkoties, ja maksājuma statuss ir "Procesā"?

Lai noskaidrotu veiktā maksājuma statusu internetbankā, dodies uz sadaļu “Dokumentu vēsture”.

Atverot “Dokumentu vēsturi”, redzēsi sarakstu ar pēdējiem dokumentiem, kas ir iesniegti bankai, tostarp maksājumus. Lai noskaidrotu maksājuma statusu, uzklikšķini uz nepieciešamā maksājuma, un labajā pusē atvērsies maksājuma detaļas. Maksājumu detaļās ir norādīts maksājuma statuss un laiks, kad tas ir piešķirts. Ja maksājumam ir pievienots pelēks simbols ar bultiņu, tas nozīmē, ka maksājums ir iesūtīts bankā un tiek apstrādāts.

Ja veic starptautisko maksājumu, tad noteikti pārbaudi, vai no bankas puses nav pieprasīta papildu informācija, kas ir nepieciešama veiksmīgai maksājuma izpildei. To vari pārbaudīt sadaļā "Sarakste ar banku".

Ņem vērā, ka maksājuma izpildes laiks ir atkarīgs no pārskaitījuma veida. Ja  maksājumu veici kā zibmaksājumu, tad tas saņēmējam tiks pārskaitīts dažu sekunžu laikā. Ja maksājums tika veikts kā SEPA* maksājums, tad tā izpildes laiks var būt no 3 h līdz pat 3 bankas darba dienām atkarībā no maksājuma ierosināšanas brīža.

Starptautisko maksājumu izpildes laiks var aizņemt līdz pat divām bankas darba dienām.

* SEPA maksājums ir maksājums EUR valūtā uz banku Eiropas Ekonomiskajā Zonā (skatīt valstu sarakstu), un ir veikts uz IBAN. IBAN ir starptautiski atzīta konta numuru sistēma, kas nekļūdīgi identificē saņēmēja kontu. IBAN konta numura garums dažādās valstīs ir atšķirīgs. Latvijā IBAN numurs ir 21 zīmi garš un sākas ar LV.

Vai atradi atbildi uz savu jautājumu?