Finanšu drošībai

Krāpnieciski telefona zvani (vishing)

Klienti saņem zvanus lielākoties krievu valodā no it kā policijas, bankas vai kādas valsts iestādes (piemēram, Finanšu izlūkošanas dienesta, Latvijas bankas) darbinieka, kurš informē par aizdomīgu darījumu klienta bankas kontā, par it kā noformētu kredītu vai arī par aizdomīgiem darījumiem ar kriptovalūtām. Nepieciešamības gadījumā sarunā tiek iesaistīta otra persona vai klients saņem otru zvanu, kurā krāpnieks izliekas par bankas vai policijas darbinieku un apstiprina krāpnieka iepriekš teikto. Tālāk tiek prasīts veikt darbības ar Smart ID, MobileSCAN vai iedot internetbankas pieejas vai maksājumu karšu datus.

Reizēm krāpnieki aicina instalēt programmatūru (piemēram, Anydesk), lai it kā veiktu izmeklēšanu. Ar šīs programmatūras palīdzību krāpnieki attālināti pieslēdzas klientu datoram, lūdz parādīt internetbanku vai rāda tīmekļa vietnes, kurās klients it kā veicis kādas darbības.

Saņemot šādus zvanus, nekavējoties jāpārtrauc saruna un jāsazinās ar savu banku!

Vai atradi atbildi uz savu jautājumu?