Biežāk uzdotie jautājumi par internetbanku

Kā veikt SEPA maksājumu internetbankā?

SEPA maksājums ir maksājums EUR valūtā uz banku Eiropas Ekonomiskajā Zonā (skatīt valstu sarakstu), un ir veikts uz IBAN. IBAN ir starptautiski atzīta konta numuru sistēma, kas nekļūdīgi identificē saņēmēja kontu. IBAN konta numura garums dažādās valstīs ir atšķirīgs. Latvijā IBAN numurs ir 21 zīmi garš un sākas ar LV. Lai pārliecinātos, ka maksājums tiks veikts korekti, lauks Saņēmēja konts ir pārbaudāms lauks.

Lai izveidotu SEPA maksājumu ir nepieciešams ieiet internetbankas sadaļā "Maksājumi" un izvēlēties "Jauns maksājums".

Internetbankas sadaļā "Jauns maksājums" nepieciešams aizpildīt visus nepieciešamos laukus, lai varētu veikt maksājumu. Obligātie lauki ir atzīmēti ar zvaigznīti. Atsevišķiem laukiem ir iestrādāti kontroles mehānismi, un neprecīzas informācijas gadījumā tev tiks uzrādīts brīdinājums. Šādā situācijā precizē informāciju un veic labojumus.

Šajā ekrānā var redzēt, kā izskatās aizpildīts maksājuma uzdevums. Ir izvēlēts konts, no kura veikt maksājumu, norādīta pārskaitāmā summa, saņēmēja nosaukums un konta numurs. Laukā "Pamatojums" jānorāda maksājuma mērķis. Maksājuma mērķa atļautais simbolu skaits ir 140 zīmes.

Pēc maksājuma informācijas norādīšanas noformēto maksājumu nepieciešams parakstīt un nosūtīt izpildei. Uzklikšķini  "Tālāk" un apstiprini maksājumu ar autorizācijas ierīci. Vienmēr vari pārliecināties par maksājuma izpildes statusu sadaļā "Maksājumu vēsture". Ja ir nepieciešams, sadaļā "Maksājumu vēsture" var maksājuma uzdevumu saglabāt arī PDF formātā.

Informāciju par maksājumu komisijas maksām vari apskatīt Cenrādī.

Ja nevari pieslēgties internetbankai, piem., nepareizs lietotājvārds, parole, aicinām ieskatīties sadaļā Traucējumi piekļūt internetbankai.

Kā noskaidrot savas autorizācijas ierīces (kodu kartes, kodu kalkulatora vai MobileSCAN) maksājumu limitus skaties šeit. Kā palielināt MobileSCAN limitus neapmeklējot bankas filiāli klātienē skaties šeit.

Vai atradi atbildi uz savu jautājumu?