Lai bankas pakalpojumu izmantošana telefonā būtu droša

Noteikti izlasi!

Ko esam izdarījuši mēs?

  1. Bankas ikdienas pakalpojumu lietošanai esam izveidojuši vienkāršu un ērtu mobilo aplikāciju, kas izmanto drošu savienojumu (šifrētu datu pārraides kanālu) ar banku. Ja vēlies noskaidrot atlikumu savā kontā, apskatīties pēdējos darījumus, veikt maksājumus, un pie rokas ir tikai mobilais telefons, iesakām izmantot mobilo aplikāciju.
  2. Lai darījumi būtu vēl drošāki, esam ieviesuši un Citadeles mobilajā aplikācijā iebūvējuši jaunākās paaudzes autorizācijas ierīci MobileSCAN, kas ir aizsargāta ar PIN kodu un ģenerē katrai darbībai unikālu autorizācijas kodu. Ja klients lieto MobileSCAN mēs pie katras darbības pārbaudām gan to, vai tiek ievadīts pareizs 5 ciparu PIN kods, gan to, vai mobilā ierīce, kurā aktivizēts MobileSCAN, joprojām ir droša (mobilās ierīces programmatūra nav mainīta). Šī pārbaude tiek veikta arī tad, ja esi uzstādījis Ātro pieslēgšanos. Kas ir būtiski - ja kāds noskatās tavu MobileSCAN PIN kodu, uz citas mobilās ierīces viņš to izmantot nevarēs. Tavs MobileSCAN PIN kods darbojas tikai uz tās mobilās ierīces, uz kuras šo PIN kodu esi uzstādījis.
  3. Lai arī MobileSCAN PIN kodu ļaujam izvēlēties katram pašam, tomēr esam noteikuši, ka tam jāsastāv no 5 cipariem, lai izvairītos no situācijām, kad lietotāji izvēlas PIN kodu, kas sakrīt ar mobilās ierīces drošības kodu, atbloķēšanas kodu vai kartes PIN kodu. Tāpat neļaujam MobileSCAN PIN kodu veidot no vienādiem cipariem (piem. 11111) vai secīgiem cipariem (piem. 12345).
  4. Tevis paša drošībai mobilajā aplikācijā esam noteikuši zemākus darījumu limitus nekā internetbankā. Veicot pilno pieslēgšanos, maksimālā darījuma/dienas darījumu summa ir 10 000 EUR, ja vien izmantotā autorizācijas ierīce nenosaka mazākus limitus. Izmantojot Ātro pieslēgšanos, darījumu summas limiti ir vēl mazāki, tomēr tie joprojām ir pietiekami ikdienas maksājumu veikšanai.
  5. Ja pēc darījumu veikšanas aizmirsti iziet no aplikācijas, mēs nodrošinām, ka pēc dažām dīkstāves minūtēm, mēs to izdarām tavā vietā. Ja tomēr vēlēsies turpināt darboties aplikācijā, būs atkārtoti jāievada pieejas dati.
  6. Ja MobileSCAN izmanto kā autorizācijas ierīci, lai pieslēgtos internetbankai un veiktu maksājumus savā datorā, esam nodrošinājuši, ka pēc tam, kad esi noskenējis datora ekrānā redzamo krāsaino kodu un ievadījis savā mobilajā ierīce MobileSCAN PIN kodu, mobilās aplikācijas ekrānā kopā ar MobileSCAN autorizācijas kodu redzēsi arī informāciju par darbību, ko plāno veikt. Ja tas ir maksājums, tad redzēsi summu un saņēmēja konta numuru. Tas ir brīdis, kad var salīdzināt informāciju, ko ievadīji, ar datora ekrānā redzamo un ar to, kas ir telefonā, un, ja informācija sakrīt, tātad viss ir kārtībā - var droši ievadīt internetbankā autorizācijas kodu (vai izmantot pogu Sūtīt) un veikt maksājumu!
  7. Tiem, kas joprojām neuzticas MobileSCAN, gadījumiem, kad MobileSCAN tiek izmantots kā autorizācijas ierīce, lai pieslēgtos internetbankai un veiktu maksājumus savā datorā, piedāvājam iespēju pirms MobileSCAN izmantošanas atslēgt internetu mobilajā ierīcē. MobileSCAN strādā arī tad, ja nav interneta savienojums. Bez interneta savienojuma hakeriem pat teorētiski ir neiespējami tur iejaukties, jo strādā  divas pilnīgi dažādas iekārtas (internetbanka datorā un MobileSCAN mobilajā ierīcē).
  8. Mēs uzraugam attālinātu bankas pakalpojumu izmantošanu - gan mobilo aplikāciju, gan internetbanku - 24x7 režīmā.

Kas jādara tev?

  1. Apdomīgi atver savā mobilajā ierīcē dažādas saites un failus, jo īpaši, ja izmanto Android operētājsistēmas mobilo ierīci. Citadeles mobilo aplikāciju ielādē tikai no Apple Store vai Google Play, pirms tam pārliecinoties, ka tā patiešām ir Citadeles mobilā aplikācija.
  2. Ielādējot savā mobilajā ierīcē aplikācijas, rūpīgi izvēlies, kādas pieejas konkrētajai aplikācijai atļaut. Piemēram, ja nav pārliecības, ka konkrētajai aplikācijai ir nepieciešama pieeja mobilās ierīces kamerai vai SMS, tad nekādā gadījumā to neatļauj. Vislabāk - izdzēs šo aplikāciju un izvēlies kādu citu.
  3. Rūpējies, lai tavas mobilās ierīces programmatūra un visas aplikācijas vienmēr būtu atjaunotas.
  4. MobileSCAN PIN kodu izvēlies pēc iespējas sarežģītāku un papildu drošībai aizsargā savu mobilo ierīci ar pirksta nospiedumu un drošības kodu, kas atšķiras no MobileSCAN PIN koda. MobileSCAN PIN kodam neizmanto ciparu virkni, kas varētu būt viegli uzminama, piem., savus dzimšanas datus vai tml. Vēlams regulāri mainīt gan mobilās ierīces drošības kodu, gan MobileSCAN PIN kodu.
  5. Neatklāj nevienam savus Citadeles mobilās aplikācijas un internetbankas pieejas datus, un, rakstot Citadeles mobilajā aplikācijā savu pieslēgšanās vārdu, paroli, MobileSCAN PIN kodu, pārliecinies, ka neviens tos nenoskatās.
  6. Noteikti informē banku, zvanot pa tālruni 67010000, ja esi pazaudējis savu mobilo ierīci vai, ja tā ir nozagta. Bankas darbinieki drošības nolūkos bloķēs pieeju taviem kontiem no mobilās aplikācijas, kā arī atslēgs MobileSCAN. Ja pie rokas ir cita autorizācijas ierīce, MobileSCAN atslēgšanu var veikt arī savā internetbankā.
  7. Ja dod savu mobilo ierīci uz remontu, pārstrādei vai atdod lietošanā citai personai, noteikti atslēdz MobileSCAN un izdzēs no mobilās ierīces visu savu personisko informāciju.
  8. Regulāri pārbaudi pēdējos darījumus savos kontos. Papildu drošībai pieslēdz SMS banku, vismaz, lai saņemtu SMS par lielāku summu darījumiem.
  9. Sevis un citu satiksmes dalībnieku drošībai, neizmanto mobilo ierīci pie stūres automašīnā. Un tieši tāpat, kā tu nevērtu vaļā savu maku tumšā sānieliņā, tā arī never vaļā Citadeles mobilo aplikāciju, ja atrodies nedrošos apstākļos vai esi ballītē un jau "kunga prātā".
  10. Ja ir kādi jautājumi, neskaidrības vai šaubas, noteikti zvani mums pa tālruni 67010000.

3 soļi un banka vienmēr būs ar tevi