Lai bankas pakalpojumu izmantošana telefonā būtu droša

Noteikti izlasi!

Ko esam izdarījuši mēs?

  1. Bankas ikdienas pakalpojumu lietošanai esam izveidojuši vienkāršu un ērtu mobilo aplikāciju, kas izmanto drošu savienojumu (šifrētu datu pārraides kanālu) ar banku. Ja vēlaties noskaidrot atlikumu savā kontā, apskatīties pēdējos darījumus, veikt maksājumus, un jums pie rokas ir tikai mobilais telefons, iesakām izmantot mobilo aplikāciju.
  2. Lai darījumi būtu vēl drošāki, esam ieviesuši un Citadeles mobilajā aplikācijā iebūvējuši jaunākās paaudzes autorizācijas ierīci MobileSCAN, kas ir aizsargāta ar PIN kodu un ģenerē katrai darbībai unikālu autorizācijas kodu. Ja klients lieto MobileSCAN mēs pie katras darbības pārbaudām gan to, vai tiek ievadīts pareizs 5 ciparu PIN kods, gan to, vai mobilā ierīce, kurā aktivizēts MobileSCAN, joprojām ir droša (mobilās ierīces programmatūra nav mainīta). Šī pārbaude tiek veikta arī tad, ja esat uzstādījis Ātro pieslēgšanos. Kas ir būtiski - ja kāds noskatās jūsu MobileSCAN PIN kodu, uz citas mobilās ierīces viņš to izmantot nevarēs. Jūsu MobileSCAN PIN kods darbojas tikai uz jūsu mobilās ierīces, uz kuras jūs šo PIN kodu esat uzstādījis.
  3. Lai arī MobileSCAN PIN kodu ļaujam izvēlēties katram pašam, tomēr esam noteikuši, ka tam jāsastāv no 5 cipariem, lai izvairītos no situācijām, kad lietotāji izvēlas PIN kodu, kas sakrīt ar mobilās ierīces drošības kodu, atbloķēšanas kodu vai kartes PIN kodu. Tāpat neļaujam MobileSCAN PIN kodu veidot no vienādiem cipariem (piem. 11111) vai secīgiem cipariem (piem. 12345).
  4. Jūsu pašu drošībai mobilajā aplikācijā esam noteikuši zemākus darījumu limitus nekā internetbankā. Veicot pilno pieslēgšanos, maksimālā darījuma/dienas darījumu summa ir 10 000 EUR, ja vien jūsu izmantotā autorizācijas ierīce nenosaka mazākus limitus. Izmantojot Ātro pieslēgšanos, darījumu summas limiti ir vēl mazāki, tomēr tie joprojām ir pietiekami ikdienas maksājumu veikšanai.
  5. Ja pēc darījumu veikšanas jūs aizmirstat iziet no aplikācijas, mēs nodrošinām, ka pēc dažām dīkstāves minūtēm, mēs to izdarām jūsu vietā. Ja tomēr vēlēsieties turpināt darboties aplikācijā, jums būs atkārtoti jāievada pieejas dati.
  6. Ja MobileSCAN izmantojiet kā autorizācijas ierīci, lai pieslēgtos internetbankai un veiktu maksājumus savā datorā, esam nodrošinājuši, ka pēc tam, kad esat noskenējuši datora ekrānā redzamo krāsaino kodu un ievadījuši savā mobilajā ierīce MobileSCAN PIN kodu, mobilās aplikācijas ekrānā kopā ar MobileSCAN autorizācijas kodu redzēsiet arī informāciju par darbību, ko plānojat veikt. Ja tas ir maksājums, tad redzēsiet summu un saņēmēja konta numuru. Tas ir brīdis, kad var salīdzināt informāciju, ko ievadītāt ar datora ekrānā redzamo un ar to, kas ir telefonā, un, ja informācija sakrīt, tātad viss ir kārtībā - var droši ievadīt internetbankā autorizācijas kodu un veikt maksājumu!
  7. Tiem, kas joprojām neuzticas MobileSCAN, gadījumiem, kad MobileSCAN tiek izmantots kā autorizācijas ierīce, lai pieslēgtos internetbankai un veiktu maksājumus savā datorā, piedāvājam iespēju pirms MobileSCAN izmantošanas atslēgt internetu mobilajā ierīcē. MobileSCAN strādā arī tad, ja nav interneta savienojums. Bez interneta savienojuma hakeriem pat teorētiski ir neiespējami tur iejaukties, jo strādā  divas pilnīgi dažādas iekārtas (internetbanka datorā un MobileSCAN mobilajā ierīcē).
  8. Mēs uzraugam attālinātu bankas pakalpojumu izmantošanu - gan mobilo aplikāciju, gan internetbanku - 24x7 režīmā.

Kas jādara jums?

  1. Apdomīgi atveriet savā mobilajā ierīcē dažādas saites un failus, jo īpaši, ja izmantojiet Android operētājsistēmas mobilo ierīci. Citadeles mobilo aplikāciju ielādējiet tikai no Apple Store vai Google Play, pirms tam pārliecinoties, ka tā patiešām ir Citadeles mobilā aplikācija.
  2. Ielādējot savā mobilajā ierīcē aplikācijas, rūpīgi izvēlieties, kādas pieejas konkrētajai aplikācijai atļaut. Piemēram, ja jums nav pārliecības, ka konkrētajai aplikācijai ir nepieciešama pieeja jūsu mobilās ierīces kamerai vai SMS, tad nekādā gadījumā to neatļaujiet. Vislabāk - izdzēsiet šo aplikāciju un izvēlieties kādu citu.
  3. Rūpējieties, lai jūsu mobilās ierīces programmatūra un visas aplikācijas vienmēr būtu atjaunotas.
  4. MobileSCAN PIN kodu izvēlieties pēc iespējas sarežģītāku un papildu drošībai aizsargājiet savu mobilo ierīci ar pirksta nospiedumu un drošības kodu, kas atšķiras no MobileSCAN PIN koda. MobileSCAN PIN kodam neizmantojiet ciparu virkni, kas varētu būt viegli uzminama, piem., jūsu dzimšanas datus vai tml. Vēlams regulāri mainīt gan mobilās ierīces drošības kodu, gan MobileSCAN PIN kodu.
  5. Neatklājiet nevienam savus Citadeles mobilās aplikācijas un internetbankas pieejas datus, un, rakstot Citadeles mobilajā aplikācijā savu pieslēgšanās vārdu, paroli, MobileSCAN PIN kodu, pārliecinieties, ka neviens tos nenoskatās.
  6. Noteikti informējiet banku, zvanot pa tālruni 67010000, ja esat pazaudējis savu mobilo ierīci vai, ja tā ir nozagta. Bankas darbinieki drošības nolūkos bloķēs pieeju jūsu kontiem no mobilās aplikācijas, kā arī atslēgs MobileSCAN. Ja jums pie rokas ir cita autorizācijas ierīce, MobileSCAN atslēgšanu varat veikt arī savā internetbankā.
  7. Ja dodiet savu mobilo ierīci uz remontu, pārstrādei vai atdodiet lietošanā citai personai, noteikti atslēdziet MobileSCAN un izdzēsiet no mobilās ierīces visu savu personisko informāciju.
  8. Regulāri pārbaudiet pēdējos darījumus savos kontos. Papildu drošībai pieslēdziet SMS banku, vismaz, lai saņemtu SMS par lielāku summu darījumiem.
  9. Jūsu un citu satiksmes dalībnieku drošībai, neizmantojiet mobilo ierīci pie stūres automašīnā. Un tieši tāpat, kā jūs nevērtu vaļā savu maku tumšā sānieliņā, tā arī neveriet vaļā Citadeles mobilo aplikāciju, ja atrodaties nedrošos apstākļos vai esat ballītē un jau "kunga prātā".
  10. Ja ir kādi jautājumi, neskaidrības vai šaubas, noteikti zvaniet mums pa tālruni 67010000.

3 soļi un banka vienmēr būs ar tevi