Izmaiņas kodu karšu lietošanā no 1.04.2017.

No 2017. gada 1.aprīļa saskaņā ar ES regulu prasībām kodu karte vairs netiek uzskatīta par pietiekami drošu maksājumu autorizācijas ierīci internetbankā un mobilajā aplikācijā

Ar ko jārēķinās kodu karšu lietotājiem?

No 1.04.2017. veicot noteiktas darbības ar kodu karti internetbankā vai mobilajā aplikācijā, piem., veicot maksājumu uz citu banku par summu virs 30 EUR, papildu kodam no kodu kartes būs jāievada autorizācijas kods, kas bez maksas tiks nosūtīts SMS veidā uz internetbankas lietotāja bankā reģistrēto mobilā tālruņa numuru.

Kāds izskatīsies bankas sūtītais SMS?

  1. Papildu kods, kas tiks nosūtīts SMS veidā, sastāvēs no 5 cipariem un būs derīgs tikai konkrēta darījuma apstiprināšanai.
  2. Latvijas mobilo tālruņu numuru īpašniekiem SMS tiks iekļauta arī informācija par darījuma veidu, ko gatavojaties veikt. Ja tas būs maksājums, tad SMS būs redzama summa un saņēmēja konta numurs.

Kā jārīkojas, ja nonākot darījuma apstiprināšanas solī, redzat divus kodu ievades laukus?

  1. Sagaidiet bankas sūtīto SMS (ja 1 minūtes laikā SMS nesaņemsiet, internetbankā vai mobilajā aplikācijā parādīsies poga "Nosūtīt SMS vēlreiz") un ievadiet to atbilstošajā laukā.
  2. Nākamajā laukā ievadiet prasīto kodu no savas kodu kartes.
  3. Pārbaudiet, vai informācija par darījumu, ko redzat SMS un internetbankas vai mobilās aplikācijas ekrānā, sakrīt ar to, ko vēlējāties norādīt.
  4. Ja informācija sakrīt, ievadiet kodu un pabeidziet darījumu. Ja informācija nesakrīt, nekavējoties zvaniet bankai pa tālruni 67010000.

    Atcerieties! SMS kods jums tiks nosūtīts uzreiz pēc nonākšanas darījuma parakstīšanas solī, kur parasti ievadījāt tikai kodu no kodu kartes. Ja jūs tomēr izlemsiet labot saņēmēja konta numuru un/vai summu, jums tiks sūtīts jauns SMS kods un iepriekšējais vairs nebūs derīgs. Ja mainīsiet tikai informāciju saņēmējam, jauns SMS kods sūtīts netiks. Tāpēc, ja esat mainījis saņēmēja konta numuru un/vai summu, noteikti izmantojiet jauno SMS kodu.

Lai mēs varētu jums nosūtīt un jūs varētu saņemt SMS, lūdzam pārliecināties, ka bankā ir reģistrēts jūsu īstais mobilā tālruņa numurs.

Ja līdz 2017. gada 1.aprīlim nebūsiet bankā reģistrējis savu mobilā tālruņa numuru (Internetbankā sadaļā Parametri > Kontaktinformācija), internetbankas un mobilās aplikācijas lietošana ar kodu karti, nesaņemot SMS kodu, būs ierobežota (uz citām bankām varēsiet veikt tikai maksājumus līdz 30 EUR, dienā ne vairāk kā 150 EUR; nevarēsiet parakstīt līgumus, rīkojumus bankai; nevarēsiet arī mainīt savus klientu datus). Lai varētu brīvi turpināt lietot kodu karti, jums būs jāzvana 67010000, vai, ja nevarēsiet identificēt sevi telefoniski, būs jādodas uz tuvāko bankas Citadele filiāli vai klientu apkalpošanas centru, ņemot līdzi personu apliecinošu dokumentu, un jāveic tālruņa numura reģistrācija.

Kuros gadījumos papildu kodam no kodu kartes būs jāievada kods no SMS?

  • Ja maksājuma uz citu banku summa pārsniegs 30 EUR un, ja maksājumu uz citām bankām dienas apmērs pārsniegs 150 EUR, kā arī norēķinoties ar maksājumu karti internetā (3D Secure)
  • Ja internetbankā parakstīsiet kādu līgumu, piemēram, aizdevuma, noguldījuma vai jaunas kartes līgumu, kā arī ja noformēsiet Regulāro maksājumu vai E-rēķinu regulāru apmaksu
  • Ja veiksiet izmaiņas savos klienta datos
  • Ja sūtīsiet bankai brīvas formas rīkojumu
  • Apskatot informāciju par virtuālas kartes datiem.
  • SMS kods netiks prasīts pieslēdzoties internetbankai vai mobilajai aplikācijai, kā arī veicot maksājumus Citadeles bankas ietvaros, tajā skaitā, uz citām Citadeles grupas bankām. Tāpat SMS kods nav nepieciešams, izmantojot Digilink pakalpojumus (autorizējoties vai veicot maksājumus pie Citadeles sadarbības partneriem). Šajos gadījumos būs jāievada tikai kods no kodu kartes, kā līdz šim.

Kādas ir alternatīvas kodu kartēm?

Vēlaties uzzināt vairāk?

Zvaniet 67010000 vai rakstiet info@citadele.lv