Izmaiņas kodu karšu lietošanā no 1.04.2017.

No 2017. gada 1.aprīļa saskaņā ar ES regulu prasībām kodu karte vairs netiek uzskatīta par pietiekami drošu maksājumu autorizācijas ierīci internetbankā un mobilajā aplikācijā

Ar ko jārēķinās kodu karšu lietotājiem?

No 1.04.2017. veicot noteiktas darbības ar kodu karti internetbankā vai mobilajā aplikācijā, piem., veicot maksājumu uz citu banku par summu virs 30 EUR, papildu kodam no kodu kartes būs jāievada autorizācijas kods, kas bez maksas tiks nosūtīts SMS veidā uz internetbankas lietotāja bankā reģistrēto mobilā tālruņa numuru.

Kāds izskatīsies bankas sūtītais SMS?

  1. Papildu kods, kas tiks nosūtīts SMS veidā, sastāvēs no 5 cipariem un būs derīgs tikai konkrēta darījuma apstiprināšanai.
  2. Latvijas mobilo tālruņu numuru īpašniekiem SMS tiks iekļauta arī informācija par darījuma veidu, ko klients gatavojas veikt. Ja tas būs maksājums, tad SMS būs redzama summa un saņēmēja konta numurs.

Kā jārīkojas, ja nonākot darījuma apstiprināšanas solī, redzi divus kodu ievades laukus?

  1. Sagaidi bankas sūtīto SMS (ja 1 minūtes laikā SMS nesaņemsi, internetbankā vai mobilajā aplikācijā parādīsies poga "Nosūtīt SMS vēlreiz") un ievadi to atbilstošajā laukā.
  2. Nākamajā laukā ievadi prasīto kodu no savas kodu kartes.
  3. Pārbaudi, vai informācija par darījumu, ko redzi SMS un internetbankas vai mobilās aplikācijas ekrānā, sakrīt ar to, ko vēlējies norādīt.
  4. Ja informācija sakrīt, ievadi kodu un pabeidz darījumu. Ja informācija nesakrīt, nekavējoties zvani bankai pa tālruni 67010000.

    Atceries! SMS kods tev tiks nosūtīts uzreiz pēc nonākšanas darījuma parakstīšanas solī, kur parasti ievadīji tikai kodu no kodu kartes. Ja tomēr izlemsi labot saņēmēja konta numuru un/vai summu, tev tiks sūtīts jauns SMS kods un iepriekšējais vairs nebūs derīgs. Ja mainīsi tikai informāciju saņēmējam, jauns SMS kods sūtīts netiks. Tāpēc, ja esi mainījis saņēmēja konta numuru un/vai summu, noteikti izmanto jauno SMS kodu.

Lai mēs varētu tev nosūtīt un tu varētu saņemt SMS, lūdzu pārliecinies, ka bankā ir reģistrēts tavs īstais mobilā tālruņa numurs.

Ja līdz 2017.gada 1.aprīlim nebūsi bankā reģistrējis savu mobilā tālruņa numuru (Internetbankā sadaļā Parametri > Kontaktinformācija), internetbankas un mobilās aplikācijas lietošana ar kodu karti, nesaņemot SMS kodu, būs ierobežota (uz citām bankām varēsi veikt tikai maksājumus līdz 30 EUR, dienā ne vairāk kā 150 EUR; nevarēsi parakstīt līgumus, rīkojumus bankai; nevarēsi arī mainīt savus klientu datus). Lai varētu brīvi turpināt lietot kodu karti, tev būs jāzvana 67010000, vai, ja nevarēsi identificēt sevi telefoniski, būs jādodas uz tuvāko bankas Citadele filiāli vai klientu apkalpošanas centru, ņemot līdzi personu apliecinošu dokumentu, un jāveic tālruņa numura reģistrācija.

Kuros gadījumos papildu kodam no kodu kartes būs jāievada kods no SMS?

  • Ja maksājuma uz citu banku summa pārsniegs 30 EUR un, ja maksājumu uz citām bankām dienas apmērs pārsniegs 150 EUR, kā arī norēķinoties ar maksājumu karti internetā (3D Secure)
  • Ja internetbankā parakstīsi kādu līgumu, piemēram, aizdevuma, noguldījuma vai jaunas kartes līgumu, kā arī ja noformēsiet Regulāro maksājumu vai E-rēķinu regulāru apmaksu
  • Ja veiksi izmaiņas savos klienta datos
  • Ja sūtīsi bankai brīvas formas rīkojumu
  • Apskatot informāciju par virtuālas kartes datiem.
  • SMS kods netiks prasīts pieslēdzoties internetbankai vai mobilajai aplikācijai, kā arī veicot maksājumus Citadeles bankas ietvaros, tajā skaitā, uz citām Citadeles grupas bankām. Tāpat SMS kods nav nepieciešams, izmantojot Digilink pakalpojumus (autorizējoties vai veicot maksājumus pie Citadeles sadarbības partneriem). Šajos gadījumos būs jāievada tikai kods no kodu kartes, kā līdz šim.

Kādas ir alternatīvas kodu kartēm?

Vēlies uzzināt vairāk?

Zvani 67010000 vai raksti info@citadele.lv